دينا الشربيني تبكي على الهواء بسبب الوفاة المفاجئة لوالدها (فيديو)

دينا الشربيني من جلسة تصوير خاصة لـ سيدتي
دينا الشربيني من جلسة تصوير خاصة لـ سيدتي

دخلت الفنانة دينا الشربيني، في نوبة من البكاء أثناء عرض صور ومقاطع فيديو لوالدها الراحل على الهواء مباشرة، ووصفت علاقتها به بـ "غير الطبيعية" لأنها كانت صداقة أكثر منها علاقة أب بابنته، وقالت: "مات فجأة وكل حاجة حلوة في حياتي سببها هو".

تفاصيل وفاة والد دينا الشربيني

وأضافت دينا الشربيني خلال لقائها ببرنامج “كلمة أخيرة” الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي، أن علاقتها بوالدها تختلف تمامًا عن علاقتها بوالدتها، وأنها لا زالت غير مصدقة حقيقة رحيلهما في أقل من خمسة شهور، وقالت: بابا كان أحلى حاجة في الدنيا ومات فجأة، يومها كان جاي يفطر معايا في رمضان وقلت له عملت لك الملوخية والفراخ البلدي قال لي أنا تعبان شوية هنام شوية وهاجي قبل الفطار وسيبته ينام وبعدين لقيت السواق بيكلمني وبيقول والدك مش كويس خالص وكان في البيت لوحده وجرينا بيه على المستشفى وراح المستشفى قالوا لنا تسمم في الدم وقبلها كان زي الفل وعملوا له وقتها استكشاف وقعد يوم ونصف في المستشفى ومات وما كنتش مصدقة لأنه اتخطف مني".
تابعي المزيد: بالفيديو لأول مرة.. دينا الشربيني تحسم الجدل حول حبيبها وتكشف اسمه الحقيقي

وتابعت: أنا لحد دلوقتِ مش مستوعبة أنه مات بس أنا لهيت نفسي بالشغل أوي علشان أحاول اتجاوز فكرة أنه مات ودايمًا بقول بابا وماما الله يرحمهم مسافرين مش مستوعبة إنهم رحلوا عني.

وواصلت دينا الشربيني: "كنت بقول لبابا انسى إنك تموت الأول أنا هموت قبلك أنا كنت متعلقة بيه جدًّا وكأنه صاحبي وكل حاجة وأحكي له كل التفاصيل في حياتي، وكنت استشيره حتى في اختيار ملابسي.

أخر رسالة من دينا الشربيني إلى والدها

وأشارت: "بابا من كتر ما هو جميل وأبيض أنا عارفة إنه في مكان أفضل من هنا، ولما بحس بالوجع بقعد أدعي له وأقرأ قرآن، وآخر مرة بعت له رسالة قلت له أنت وحشتني جدًّا".

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا «إنستغرام سيدتي».

وللاطلاع على فيديوغراف المشاهير زوروا «تيك توك سيدتي».

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر «تويتر» «سيدتي فن».