أحمد حاتم يعترف: أسوأ نسخة مني ظهرت وقت الزواج

أحمد حاتم - الصورة من حسابه على انستغرام
أحمد حاتم - الصورة من حسابه على إنستغرام

اعترف الفنان أحمد حاتم بأن الطلاق كان القرار الأصعب في حياته، وفي إشارة إلى تحمله مسؤولية فشل زواجه، قال حاتم إنه أظهر أسوأ نسخة منه في فترة الزواج الذي لم يستمر أكثر من ثلاث سنوات، وقال إن التغيير الكبير الذي حدث في حياته لاحقاً تم بسبب ابنه "عزيز".

وأضاف أحمد حاتم خلال حلوله ضيفاً على برنامج «AB talks»، مع الإعلامي الإماراتي أنس بوخش، تزوجت لمدة ثلاث سنوات، واتعلمت بعد طلاقي أن الإنسان ممكن يبقى أحسن وممكن يتغير وممكن يبقى أوحش.

تابعي المزيد: أبطال وصناع فيلم "حسن المصري" يتحدثون لـ«سيدتي»: خليط من الأكشن والمشاهد الإنسانية

وتابع: "وساعات بيبقى مش قرار ولكن أنا كنت في نسخة مش حلوة مني، وكنت شخص ممكن أكون ظالم حتى لو ده مش باين بس دي حقيقة الأمر، الطرف اللي معايا مكنش مبسوط ودي مش عادتي".

أحمد حاتم: لم أحاول تقديم تنازلات لإنقاذ الزواج

واعترف أحمد حاتم بأنه لم يحاول تقديم تنازلات خلال فترة زواجه، مضيفاً: "أنا عارف إن ده مش حاجة حلوة ومش أنا، وكان حاصل بشكل سلبي كبير ولا إرادي في حياتي عامة مش بس في الجواز".

وتابع: "التجربة خلتني أقف وقفة كبيرة، وتوصلت لإني أقدر أعمل اللي مقتنع بيه وبحبه".

وأكمل أحمد حاتم: "أنا من بعد التجربة دي بقيت عايز أبذل مجهود وأهدى وأفتح مشاعري أكتر وأعبر عن نفسي وعن مخاوفي بشكل أوضح، لأن ده الصح".

أحمد حاتم: المرأة سبب كل حاجة في حياة الرجل

وتحدث أحمد حاتم عن أهمية دور المرأة قائلاً: "الحب هو محرك الحياة، ومن غير الست الراجل مش هيعمل 80% أو ممكن 100% من اللي بيعمله، وأنا بشوف أن الست هي السبب في كل حاجة في حياة الرجل".

أحمد حاتم: تحولت للأفضل بسبب ابني عزيز

وأضاف: "الحاجة الوحيدة اللي كانت بالنسبة ليا معنديش القدرة أني أخبي مشاعري فيها هو ابني عزيز، وحسيت أني عايز أطلعه مع أنه لسه صغير، وعزيز هو السبب في كل حاجة وهو اللي خلاني أبقى شخص بضرب مشاوير كل يوم علشان أشوفه وأنا ممنون للإحساس ده وممنون لوجوده، وخلاني شخص مش أناني خالص من غير ما يعمل حاجة، ولو أنا كنت طلقت بس ومفيش عزيز كان ممكن متحركش وأقعد في حتة كده بتفرج من بعيد وأحس أن حظي وحش، لكن أنا مش حاسس أن حظي وحش وحاسس أني بقيت أحسن علشان بعمل حاجة علشان حد مش مستنيه يقولي حاجة ولا ياخد باله، ده غيرني وغير سلوكي بشكل عام، فأنا سعيد بدوري كأب".

واستكمل أحمد حاتم: "أنا عايز أعيش حياة بسيطة ظريفة بس ده مبيتحققش، فأنا عايز أعرف أنا مطلوب مني حاجة ولا المشكلة فين، وأنا معشتش لوحدي غير بعد الطلاق ومكنتش أعرف أعيش لوحدي، ودلوقتي مقدرش أعيش مع حد".

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا «إنستغرام سيدتي».

وللاطلاع على فيديوغراف المشاهير زوروا «تيك توك سيدتي».

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر «تويتر» «سيدتي فن».